Rabu, 21 Januari 2009

KAYUHAN PROMOSI TELUK INTAN

Perkara : Kayuhan Solo Promosi Teluk Intan
Jarak : 62 KM
Laluan : Kg. Bahagia - Kg. Gajah - Pasir Salak - Ulu Dedap - Sg. Jejawi - Teluk Intan - Kg. Bahagia
Rolling Time : 7.15 pagi
Member : Solo
Mode : Onroad 90 % - Offroad 8% - Onwater - 2%

Nie salah satu laluan kegemaran aku.. laluan nie byk pilihan jarak.. yang specialnya naik bot cross Sg. Perak.

Merida aku post dulu sebelum action.

Sambil kayuh boleh melawat.

Sepanjang laluan nie menjadi syourga utk pemancing haruan, toman dan bujuk. kadang2 sekali campak umpan terus disentak..

Litar Dato Sagor.

Time aku ride ada race plak time nie..




Kata driver lori " kereta yang kat atas tu guna dlm Filem Impak Maksima... yang Loyai drive."
Kata dlm hati aku " Loyai ?? impak maksima pun aku tak tgk..

Posing basikal tanda aku kayuh basikal ke situ.. hahaha

Satu lagi tempat yang boleh dilawati.. tepi Sg. Perak


Komplek Sejarah Pasir Salak

Nie satu kelemahan... bahu jalan takde..

Nie yang aku kata 8% Offroad. sambil dikelilingi kelapa sawit.

Nie plak bukti Onwater 2%.. naik bot. tambang RM1. specialnya laluan nie..

Naik bot cross Sg. Perak

Org yang dalam bot semua pelik tgk aku.. depa dok pikiq aku nie gila kot. dok tangkap gambar mcm perak ( tak pernah tgk )

Nie tarikan untuk orang dtg TI.. Udang galah.. niebaru saiz L.. ada lagik saiz XL, XXL belum naik.. sepit biru penuh lumut

Menara Condong no. 2 tertinggi di dunia.

Orang TI panggil Jam Tinggi. Alamak ! tak da gambar jam..

1 ulasan:

Unknown berkata...

Salam,

Bro.. lama jugak tercari kawan kat area Teluk Intan. Akhirnya terjumpa blog saudara.

Saya pernah buat trip ke Pasir Salak dari Langkap.

Harap dilain masa kita boleh ride sama.